Vakantie in de natuur flink in opmars
Volgens ABN AMRO liggen er grote kansen voor aanbieders wanneer ze zich richten op vakantiegangers buiten de schoolvakanties. De natuur - een grote kracht van Voorne-Putten - heeft een grote aantrekkingskracht op de groepen 25 tot 35-jarigen en 45 tot 55-jarigen. Natuur wordt een luxegoed voor een gezond en gelukkig leven, stelt de bank.
De groep 25-35-jarigen zijn vooral op zoek naar bijzondere ervaringen en waarderen het comfort van ‘glamping’. Aanbieders die dit combineren met mogelijkheden voor sociaal contact, zoals gemeenschappelijke kook- en eetruimtes enavonden met livemuziek, kunnen deze doelgroep aanspreken.
Bij de 45 tot 55-jarige vakantiegangers zijn rust & ontspanning in de natuur belangrijke reismotieven, waarbij behoefteis aan luxe en comfort van het verblijf.
Ondernemerstip: Natuurliefhebbende & vrouwelijke soloreizigers in het bijzonder zijn in opmars. Accommodaties doen erdan ook goed aan om informatie te verstrekken over lokale natuurrijke attracties, wandelroutes enactiviteiten die bij uitstek geschikt zijn voor (vrouwelijke solo)reizigers. Wij helpen je hier graag bij!
(Bron: ABN AMRO, Rapport: 'Natuurlijk genieten’ - januari 2024)
Meer weten?
Wil jij als ondernemer meer weten voor jou belangrijke trends & ontwikkelingen? Wij helpen je graag op weg. Neem contact op met onze strategische projectmanager Karien Horsten voor meer informatie.